TOX’2018 Tudományos Konferencia

Lillafüred , 2018. október 17-19.
Hunguest Hotel Palota****superior


MeghívóÁltalános információkRészvételi díj, jelentkezésTudományos témakörök

Kivonatok formai követelményeiTudnivalók előadók számáraPályázat


A meghívó letöltése PDF-ben

Tájékoztató kiállítók és hirdetők számáraJelentkezési lap kiállítók és hirdetők számára


PROGRAM


SZERVEZŐ BIZOTTSÁG

Hirka Gábor
Balogh Zoltán
Budai Péter
Hermann Ildikó
Institóris László
Jemnitz Katalin
Lehel József
Oláh Béla
Pap Csaba
Róna Kálmán
Sebestyén István
Vértesi Adél

A RENDEZVÉNY TECHNIKAI SZERVEZŐJE

Altagra Szervező és Utazási Iroda Kft.


MEGHÍVÓ

Tisztelt Kollégák!

A Magyar Toxikológusok Társaságának vezetősége minden kedves tagtársunkat és a toxikológia iránt érdeklődő kollégákat szeretettel meghívja az évente megrendezésre kerülő TOX konferenciára. Az idén Lillafüreden, a Palota szállodában, az előző évek hagyományait követve októberben rendezzük meg a hazai toxikológus szakemberek legnagyobb szakmai fórumát. A TOX’2018 szakmai programja az alábbi területek aktuális problémáit érinti:

• élelmiszer-toxikológia
• mikotoxikológia
• környezet-toxikológia
• igazságügyi- és klinikai toxikológia
• minőségbiztosítás

A családias légkörű összejövetel, valamint a helyszín egyben kikapcsolódást és pihenést is jelent a szakmai tanácskozások mellett.
A Társaság által 2005-ben alapított Cholnoky Eszter díj is átadásra kerül az MTT vezetőségének javaslata alapján egy, a kísérletes toxikológia terén kimagasló munkát végző kollégánknak elismeréséül.

A konferencia Szervező Bizottsága a konferencia részvételről igazolást ad, valamint az október 19‐i Minőségbiztosítási szekción való részvételről, mint továbbképzésről külön igazolást állít ki a résztvevőknek.

A TOX’2018 Szervező Bizottsága nevében minden résztvevőnek és kiállítónak hasznos szakmai élményt és kellemes időtöltést kívánok Lillafüreden.

Dr. Sebestyén István PhD
az MTT tudományos titkára
a Szervező Bizottság elnöke


ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

A konferencia helyszíne
Hunguest Hotel Palota****superior

3517 Miskolc – Lillafüred, Erzsébet stny. 1.
Telefon: +36 46 331 411

Elhelyezés, szolgáltatások
A Palotaszálló (Hunguest Hotel Palota) a gyógyhatású klímájáról ismert üdülőhelyen, Lillafüreden található, az ország harmadik legnagyobb városától, Miskolctól 10 km-re. A szálló a Bükk hegység keleti részén, három hegy által körülvett festői völgyben áll. A Szinva-patak völgyére és a Hámori-tóra nyíló kilátást még varázslatosabbá teszi a közvetlen közelében csobogó Szinva-patak vízesésének moraja. A Mátyás-korabeli vadászkastélyokra emlékeztető szálloda 1930. június 5-én nyitotta meg a kapuit. Neoreneszánsz stílusban, Lux Kálmán tervei alapján épült.
Wellness: 10 m-es feszített víztükrű medence, száraz és nedves szauna (gőzfürdő), jakuzzi, a beltéri merülő- és taposómedence, kondicionáló terem. A medencetérben található csendes wellnessrészleg az élményelemekkel gazdagított medence mellett finnszauna, szabadtéri merülőmedence, légúti megbetegedések kezelésére alkalmas sókamra található.

Konferencia
120 fő befogadóképességű, 124 m2-es természetes fényű konferenciaterem, emellett még 5 szekcióterem található a szállodában. A termek légkondicionáltak és a legmodernebb audiovizuális technikával vannak felszerelve.

A konferencia helyszínének megközelítése

GPS koordináták: 48.1046681,20.6232173

I. Vasúton
Miskolc Tiszai Pályaudvarra Budapestről a Keleti Pályaudvarról közlekednek vonatok.
Bővebb információt talál a http://elvira.mav-start.hu/ vasúti utastájékoztató portálon.
Miskolc Tiszai Pályaudvarról az 1-es busszal, vagy az 1V villamossal a Felső-Majláth megállóban átszállva az 5-ös buszra érhető el a Palota Szálló. Az 5-ös busznak Lillafüred a végállomása.

II. Gépkocsival
Budapestről az M3-as majd az M30-as autópályán Miskolcig, a 24-es kihajtónál letérve, Diósgyőr irányába érhető el Lillafüred.

III. Autóbusszal
Információ a Lillafüredre induló járatokról: http://www.volanbusz.hu/
A buszok Budapestről a Stadion autóbusz-pályaudvarról indulnak és két átszállással érhető el Lillafüred


RÉSZVÉTELI DÍJ

  2018. 07. 15-ig 2018. 07. 15. után
Társasági tagok számára 60.000 Ft + ÁFA 70.000 Ft + ÁFA
Nem tagok számára 65.000 Ft + ÁFA 75.000 Ft + ÁFA
Pályázatot elnyert személynek* 30.000 Ft + ÁFA
Egyágyas felár 17.000 Ft + ÁFA

*pályázati feltételeket lásd külön

A részvételi díj az alábbi szolgáltatásokat tartalmazza:
– részvételt a tudományos szekcióüléseken
– szállást 2 éjszakára, svédasztalos reggelivel
– a konferencián elhangzó előadások összefoglalóinak kötetét
– teljes ellátást

Korai jelentkezési határidő: 2018. július 15.

Fizetési feltételek
A jelentkezési lapon feltüntetett adatok alapján a jelentkezéseket visszaigazoljuk, és előleg bekérő levelet küldünk. A befizetést az előleg bekérő levélen feltüntetett számlaszámra kérjük teljesíteni, a megjelölt határidőig. Az átutalás beérkezése után előlegszámlát, a konferencia után pedig végszámlát állítunk ki. A jelentkezési lap kitöltése és a szervezőknek történő megküldése megrendelésnek számít – és a megfelelő határidőn belüli lemondás esetét kivéve – fizetési kötelezettséget von maga után.
A rendezvényeinken nyújtott étel-italfogyasztás, mint természetbeni juttatás után a közterheket a résztvevőt delegáló cégnek kell megfizetni, ezért számlánkon a részvételi költséget megbontjuk konferencia részvételre és étel-italfogyasztásra, mint közvetített szolgáltatásra.

Lemondási feltételek
Lemondást kizárólag írásban fogadunk el. Amennyiben a lemondás 2018. augusztus 31-ig megérkezik, a már kifizetett részvételi díjat visszatérítjük. A szeptember 1. és október 1. között beérkező lemondások esetében 30% technikai költséget számítunk fel. Október 1-je után történő lemondásnál nem áll módunkban visszatérítést fizetni, a részvételi jog más személyre történő átruházását azonban elfogadjuk.

Jelentkezés és további információ

ON-LINE Jelentkezés lezárva

Az idei évben a tavaly bevezetett on-line felületen adhatják le jelentkezésüket, amelynek segítségével gyorsan és egyszerűen regisztrálhatnak. A rendszerből letölthetik a visszaigazolásukat, valamint elkészíthetik az előleg bekérő levelet.

Amennyiben mégis a papír alapú jelentkezés mellett dönt, a jelentkezési lap (letöltés PDF, letöltés Word) küldhető postai úton faxon, és elektronikus formában is:

Altagra Szervező és Utazási Iroda Kft.
Cím: 2100 Gödöllő, Pf. 417.
Telefon: 06 28 432 985, Fax: 06 28 419 647
e-mail: office@altagra.hu


A TOX’2018 KONFERENCIA TUDOMÁNYOS TÉMAKÖREI ÉS ELŐADÓI (előzetes):

1. Élelmiszer-toxikológia
Vásárhelyi Adrienn (NÉBIH, Növényvédelmi Hatósági Osztály): Növényvédőszer-maradékok élelmiszereinkben
Bors Edina (NÉBIH ÉTbI, Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály): Mi kerül a kosarunkba? Hamisított élelmiszerek nyomában
1Lehel József, 1Dankó Dávid, 2Bartha András, 1Laczay Péter, (1Állatorvostudományi Egyetem Élelmiszer-higiéniai Tanszék, Állathigiéniai, 2Állomány-egészségtani és Állatorvosi etológiai Tanszék): Biztonságos-e a tenger gyümölcsei fogyasztása?

2. Mikotoxikológia
Világi Ildikó (Eötvös Lóránd Tudományegyetem Élettani és Neurobiológiai Tanszék): Fusarium toxinok idegrendszeri hatásának elemzése

3. Környezet- és Ökotoxikológia
Balogh Erna, Bock Illés, Csenki-Bakos Katalin, Urbányi Béla, Csenki-Bakos Zsolt (Szent István Egyetem, MKK-AKI, Halgazdálkodási Tanszék): A zebradánió egyes szerveire gyakorolt toxikus hatás felderítése génexpressziós vizsgálattal
Kolejanisz Rita, Sebestyén István, Hirka Gábor (Toxi-Coop Toxikológiai Kutatóközpont Zrt., Balatonfüred): Aleochara bilineata (Coleoptera, Staphylinidae) reprodukciós toxicitási teszt IOBC irányelv alapján végzett módszerbeállításának tapasztalatai

4. Igazságügyi és Klinikai Toxikológia
Sára-Klausz Gabriella, Szabó-Kócs Tamara, Keller Éva, Róna Kálmán (Semmelweis Egyetem, Igazságügyi és Biztosítás-orvostani Intézet): Post mortem igazságügyi toxikológia Intézetünkben
Rompos Éva (NSZKK Kábítószervizsgáló Szakértői Intézet): Új lehetőségek a lefoglalt kábítószerek analitikai vizsgálatában
Jenei Nikolett, Dobos Adrienn, Kerner Ágnes, Hidvégi Előd, Révész-Schmehl Hajnal, Tajti László Balázs, Horváth Ágnes, Süvegh Gábor (NSZKK Országos Toxikológiai Intézet): A designer drogok fogyasztásának tendenciái az NSZKK Toxikológiai Szakértői Intézet adatai alapján
1Sija Éva, 2Berkecz Róbert, 1Institóris László, 2Körmöczi Tímea, 1Kereszty Éva (1SZTE AOK Igazságügyi Orvostani Intézet, 2SZTE AOK Orvosi Vegytani Intézet): Szintetikus kannabinoidok in vitro és in vivo képződő metabolitjainak vizsgálata
Mayer Mátyás (PTE ÁOK Igazságügyi Orvostani Intézet): Gyors analízis a sürgősségi betegellátás támogatására

5. Minőségbiztosítás
Karsai Ferencné (Nemzeti Akkreditáló Hatóság, Budapest)
Integrált minőségirányítási rendszerek a laboratóriumi munkában (Akkreditáció, GLP, GMP)
Szaller Zoltán (Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet , Budapest): Kalibrálás, kvalifikálás, validálás

A fenti tudományos szekciókhoz várjuk további előadások bejelentését kivonat beküldésével, amelynek elfogadásáról a konferencia Szervező Bizottsága dönt.
Más témákban is várunk kivonatokat, e munkák bemutatását azonban poszterként kérjük.


ELŐADÁS/POSZTER KIVONAT FORMAI KÖVETELMÉNYEI

FORMAI KÖVETELMÉNYEK

1. Általános formátum:
– Fájltípus: Rich Text formátum (rtf)
A fájl neve egyezzen meg a pályázó ékezetmentes családnevével
(például: kertesz.rtf)
– Lap: A4-es, álló
– Margók: minden irányban 2,5 cm
– Betű: Times New Roman, 12 pontos méret
– Sorköz: 1-es (szimpla)
– Igazítás: sorkizárt

2. Előadás/poszter címe:
– Nyomtatott normál nagybetűvel (nem félkövér!)
– Utána 1 sor üresen marad

3. Szerzők neve:
– Család és keresztnév, majd vessző
– Ha több munkahelyről származnak, akkor családnév elé felső indexbe tett számmal azonosítandó a munkahely
– Betűtípus: dőlt

4. Munkahely neve, helye (városnév):
– Az utolsó szerző keresztnevét követő vessző után folyamatosan írandó álló betűkkel
– Több munkahely esetén a munkahely neve elé felső indexbe tett számmal azonosítandó, hogy melyik szerző munkahelye
– Utána 1 sor üresen marad

5. A kivonat szöveges része:
– A kivonatnak a következő témaköröket kell tartalmaznia: bevezetés (vizsgálat célja), anyag és módszer, eredmények, következtetések
– Az első sor a margónál kezdődik
– Tetszés szerint bekezdésekre tagolható. A második és további bekezdések első sora 1 cm-rel beljebb kezdődik. A bekezdések között nem marad ki üres sor
– A kivonat szöveges részében a karakterek száma szóközökkel legfeljebb 3000 lehet.

Az összefoglalók az alábbi címre küldendők:
Dr. Sebestyén István
„Toxi-Coop” Toxicological Research Center Zrt.
e-mail: istvan.sebestyen@toxicoop.com

Kérjük, a kísérő levélben jelöljék meg, hogy a téma szóbeli előadás, vagy poszter formájában kerül-e bemutatásra.

Beküldési határidő: 2018. július 15.

Az elfogadott prezentációkkal kiegészített program 2018. október 1-től lesz elérhető a társaság honlapján.

Az elhangzott előadások összefoglalóit az elmúlt évekhez hasonlóan nyomtatott formában is megjelentetjük.


TUDNIVALÓK ELŐADÓK SZÁMÁRA

A szóbeli előadásokhoz az alábbi technikai eszközök állnak rendelkezésre: projektor és számítógép. A vetítéshez biztosítunk technikai személyzetet. Amennyiben az előadó elektronikus formában készített előadását előzetesen megküldi a szervezőknek (e-mail: bijou@altagra.hu), akkor azt a konferenciát megelőzően feltelepítjük számítógépünkre. Kérjük, hogy amennyiben az előadást nem küldik meg előre, feltétlenül hozzák azt el magukkal külső adathordozón.

A poszterek mérete: 90 cm széles és 150 cm magas, a felszereléshez szükséges eszközöket a szervezők biztosítják.


PÁLYÁZAT

A Magyar Toxikológusok Társasága pályázatot hirdet azzal a céllal, hogy minél több fiatal kolléga (35 éves vagy annál fiatalabb) részvételét támogassa a Társaság 2018. évi konferenciáján. A pályázatot elnyert személyek részvételi díja kedvezményes. A nyertesek közül a Szervező Bizottság szakmai döntése alapján maximum 5 személy teljes mértékben mentesül a részvételi költség befizetése alól.

A pályázatnak tartalmaznia kell:

1. Kísérőlevelet, amelyben a pályázó kifejezi pályázati szándékát és feltünteti nevét, születési évét, munkahelyét, e-mail címét, posta címét, telefon számát.
2. Tartalmilag kiváló, megfelelő színvonalú és a formai követelményeknek megfelelő előadás/poszter kivonatot, amelyben a pályázó az első szerző.
(A kivonat formai követelményeit az „ELŐADÁS/POSZTER KIVONAT FORMAI KÖVETELMÉNYEI” című fejezet tartalmazza.)

A pályázat benyújtása:
A pályázatot kizárólag e-mailben lehet beküldeni.
(Az e-mail text alapú legyen, ne HTML alapú!).

A címzett Hermann Ildikó titkár (ildiko.hermann@toxicoop.com).

Az e-mail egyben a kísérőlevél, amelyhez a pályázó csatolja (attachment-ként/csatolmányként) a fent jelzett formai követelmények szerint elkészített kivonatot Rich Text (rtf) formátumban. A csatolt fájl neve egyezzen meg a pályázó ékezetmentes családnevével (hosszú név esetén az első 8 karakterrel), kiterjesztése pedig, rtf legyen (például: kertesz.rtf).

A pályázat benyújtásának határideje: 2018. június 25.

A határidő után érkező pályázatokat nem vesszük figyelembe. Az eredményről valamennyi pályázó 2018. július 10-ig értesítést kap az e-mail címére, hogy a nem nyertes pályázók is igénybe tudják venni a kedvezményes részvételi díjat.


Tudományos programmal kapcsolatos információ
DR. SEBESTYÉN ISTVÁN
„Toxi-Coop” Toxicological Research Center Zrt.
2120 Dunakeszi, Pálya u. 2.
e-mail: istvan.sebestyen@toxicoop.com

Regisztrációval, szállással és kiállítással
kapcsolatos információ
Konferencia titkárság
BISZKUPNÉ NÁNÁSI KLÁRA

Altagra Szervező és Utazási Iroda Kft.
2100 Gödöllő, Örösi Pál Zoltán stny. 0172/19.
Pf. 417.
Telefon: 06 28 432 985, Fax: 06 28 419 647
Web: www.altagra.hu
e-mail:
regisztráció, szállás: office@altagra.hu
kiállítás: biszkup@altagra.hu